03 decembra 2015

Tretí deň

Dnes by som Vám chcela predstaviť jednu osôbku.
Spoznali sme sa dávnejšie, avšak naše cesty sa skrížili cez jednu skupinku,
ktorá zastrešuje šikovné mamky.

Na sociálnych sieťach ju môžete nájsť ako Pečivko.sk - Sabina Šmondrková, Kalná nad Hronom.
Venuje sa pečeniu domácich kváskových chlebíkov, príprave kváskových aj kvasnicových slaných a sladkých dobrôt. Pripraví pagáčiky, tyčinky na oslavy či svadby; no a v čase sviatočnom (Vianoce či Veľká Noc) sa jej kuchyňa premení na sladké kráľovstvo lineckých koláčikov či sladkých guličiek..
Pôsobí v okolí Levíc.


Čo ju viedlo k tomu, aby začala piecť? To Vám už prezradí ona sama .. 

"Bola to nutnosť. Nie zo zdravotných dôvodov, ale z čisto praktických."

Poviete si, aké sú praktické dôvody? Jesť sa musí a jedlo kupujeme predsa v obchode..

"Vtedy 2010/2011, pre nás ako mladú rodinku s tromi drobcami (2r, 1r. a 5mes.) bol problém dostať sa do obchodu. Bývali sme takmer na lazoch, teplomer ukazoval 29 pod nulou. Manžel celý týždeň na služobnej ceste, voda v rúrach mrzla rýchlosťou svetla a 1,5m snehu. Žiadna stará mama nablízku, ani kamarátka.. snehu aj mrazu, až za nechtami štípalo. Tak slovo dalo slovo, zamiesila som na prvú vianočku - predstavte si, vydarila sa :) . O dva dni som zamiesila na chlebík, aj ten sa vydaril, o pár dní som zamiesila na rožky, tiež sa vydarili. Takto prešla celá zima so snehom, mrazom a ja som sa akosi "naučila" piecť."

 


Prišla jar a deti si zvykli, že maminka pečie, že môžu pri tom pomáhať a netreba chodiť do pekárne.
Na čo dostanú chuť, môže byť o pár hodín doma na stole a mohli sa pri tom veľa pohrať / pomôcť.



"Prešlo pár rôčkov, presťahovali sme sa a zrazu prišiel nápad - upiecť chlebík ako darček kamarátom. Najprv jednému, potom druhého .. či ponúknuť návštevu. A teraz pomaly rozbieham malú - vlastnú a dovolím si povedať rodinnú pekáreň. Mám svojich, 15 stálych zákazníkov, svoje "menu" a za sebou šikovné pomocníčky - dcéry (7r., 6r. a skoro 5r.), ktoré rady pomáhajú s výrobou. Mám za sebou šikovného manžela, ktorý si hravo poradí s rozvozom pečivka až k bytom rodiniek, ktorý pomáha vyberať novinky, prerátať ceny, povzbudiť či zamiesiť cesto, podeliť do krabíc a urobiť nákup.."



"Teším sa z každého spokojného človiečika, ktorému moje pečivo chutí, ako ja z človiečika, ktorému pečivko nebolo ušité na jeho mieru, pretože ma takto posúva vpred."

Kontakt:
http://www.pecivko.sk/
https://www.facebook.com/Pe%C4%8Divkosk-628225947229037/

1 komentár:

  1. Přeji ať se ti daří a chléb chutná. Úžasná myšlenka. Příjemné adventní dny. Rija

    OdpovedaťOdstrániť